දෙශප්‍රෙමය දවටා ජයවර්දන වෙඩපිලිවෙල ඉදිරියටම

        දේශපේ‍්‍රමය දවටා ජේ ආර් ගේ වැඩපිළිවෙල ඉදිරියටම
                                              වික‍්‍රමබාහු

මෙවර පැවති පාර්ලිමෙින්තු මැතිවරණයේ දී ද ජනාධිපතිවරණයේදී මෙන්ම සාමාන්‍යයෙන් ධනේශ්වර ඡුන්දයක තිබෙන නිදහස් වාතාවරණයක් පැවතියේ වී නමුත් එයට සමාන්තරව රාජ්‍ය මර්ධණය මැරබලය හා රාජ්‍ය මාධ්‍යය අයථා භාවිතය එලෙසම ක‍්‍රියාත්මක විය. ඡුන්දය දැමීමට බාධාවක් නොතිබුන වාතාවරණයක් තුල පවා ජනතාව ඡුන්දය ප‍්‍රකාශ කිරීමට පැමිණියේ 52%ක් වැනි ඉතා අඩු සංඛ්‍යාවකි.. මෙයින් පෙනීයන්නේ  සංවිධානාත්මකව නොවුවත් ජනතාව දුනුවත්කමින්ම ඡුන්ද වර්ජනයක් කර තිබෙන බවකිි.. එම වර්ජනය දකුණට මෙන්ම උතුරටද පොදු විය.

ජේ ආර් ජයවර්ධනගේ පාලන කාලයේදී පැවති ජනමත විචාරණයේදීද මෙි ආකාරයටම ඡුන්දය භාවිතා කළේ ඉතාම අඩුවෙනි.. එම කාලයේ රාජ්‍ය මර්ධනය හමුවෙි ජනතාවගේ ඡුන්ද අයිතිය උල්ලංඝනය විය. නමුත් මෙවර ඡුන්දය දැමීමට නිදහසක් තිබියදීත් ජනතාව කැමැත්තෙන්ම එයින් වැලකුුනි.. මෙයින් පිළිබිඔු වන්නේ ජනාධිපතිවරණය තුළ යමි දූෂණයක් සිදු වූ බවට ජනමතයක් ගොඩනැගී තිබීමය. අවස්ථාවාදී පාලකයන් එදා ජාතිවාදී මිනිස් ඝාතනයකට හැරවු 83 කලු ජූලියට සමාන්තරව  ජේ ආර්ගේ  ජනමත විචාරණයේදී කෙරුන චන්ද දූෂණයන් නියා ඇති වූ සමාජමය කලකිරීම ද ඒ පුපුරා යැමතුළ අන්තර්ගත විය.

මෙවර මැතිවරණයේදී ජනතාවගේ මෙම හැසිරීමෙන් පිළිබිඔු වන්නේ විකල්ප පෙරලිකාරී රුඩිකල් තීරණයක් ගැනීමෙි දිසාවකට ජනතාව ගමන් කරමින් සිටින බවයී. ද‍්‍රවිඩ සමාජයේ ඡුන්ද හැසිරී තිබෙන ආකාරයෙන්ද එය පැහැදිලිය. උතුරු නැගෙනහිර පමනක් නොව තමන් වෙනුවෙන් අවංකව හඩනැගූ ශ‍්‍රි රංගා වැනි අය සොයා ගොස් ඡුන්දය භාවිතා කිරීමෙන් වතුකරයේ ජනතාවද පෙන්නුමි කළේද මෙම ප‍්‍රවනතාවයයී. ආණ්ඩුව 1/3 එකකට ආසන්න ඡුන්ද පදනමක සිටින බව අගවමින් විශාල බලයක් පෙන්වන්නට උත්සහ දැරුවත්   මූලික වශයෙන් රාජපක්ෂ ජනාධිපතිවරයා ප‍්‍රමුඛ ආන්ඩුව කෙරෙහි පවත්නා නුරුස්නා බවයි ඉහත සාධක තුළින් ඔප්පු වන්නේ..

හිිටපු මැති ඇමතිවරුන් ඇතුලු අතිමහත් බහුතරයක් අපේක්ෂකයින්ගේ කැරැුටිටුව අවංකවම හොඳින් දන්නා ජනතාවට තම අපේක්ෂකයා හොරෙකු දූෂකයෙකකු වංචාකාරයෙකු බව පැවසීමෙන් වැඩක් නැත. මෙය 77න් පසුව ඇතිවූූ සමාජ ආර්ථික පෙරලීයේම ප‍්‍රතිඵලයකි. ආත්මාර්ථය හා පුද්ගලවාදය අධිනිශ්චය වූ සමාජ ආර්ථික පසුබිමක අපේක්ෂකයා හොරෙක් වූවත් වංවාකාරයෙකු වූවත් කුඩුකාරයෙක් හෝ මොන වර්්ගයේ අයෙක් වූවත් තමන්ට යමක් කරදෙන්නේ නමි ජනතාව ඔහුට ඡුන්දය ලබා දීමට පෙළෙඔි.. මෙි ආකාරයට මෙවැනි තක්කඩින් වෙනුවෙන් ජනතාව වහලුන් සේ පෙළ ගැසීම අරුමයක් නොවෙි. ධනේශ්වර ප‍්‍රජාතන්ත‍්‍රවාදයේ හොදාපාලුවෙි ප‍්‍රමානය මෙි තුලින් මනා ලෙස ගම්‍ය වෙි. තායිලන්තයේ රතු කමිස කාරයින් ගේ උද්ඝොෂණයෙන්ද පෙන්වන්නේ මෙවැන්නකි. ඔවුන් නියෝජනක කරණ තක්ෂින් ශිනමාත‍්‍රාගේ ක‍්‍රියා කලාපයද යහපත් නැත. ඔහුට එරෙහිවද වංචා හා දූෂණ චෝදනා ගනනාවක් තිබෙි. ඒ අතරම එක්තරා සමාජ ස්ථරයක් වෙනූවෙන ඔහු විශාල අනුග‍්‍රහයක් දක්වා ඇත. එදා වෙිල සරිකර ගන්නට උත්සහ දරණ ජනතාවකට මෙි අනුව එකී චොදනා වැදගත් වන්නේ නැත . එම නිසා මෙම මැතිවරණ වලින් පැරණි ආකාරයට සැබෑ ජනමතය තීන්දු කිරීම අසීරුය.

සුුලු චන්ද පදනමක් හා බරපතල  දුෂණ එල්ලවන මෙම ආන්ඩුව දැන් කෙසේ හෝ බලය ලබාගෙන ඇත. දැන් එහි පැවැත්ම තීරණය වන්නේ බලය ලබාගත් ආකාරය මත නොව  අතිමහත් බහුතරයක් ජනතාව වෙනුවෙන් ඉදිරියට කරන්නේ කුමක්ද යන්න මතය. මෙි ආණ්ඩුවට ඇත්තටම එවැනි ජනතා හිතවාදී පියවරයන් ගතහැකිද? යන්න මීලගට සලකා බැලිය යුතුය. ඒ අනුව මෙි .ආණ්ඩව  ආභියෝග රාශියක් තිබෙි. ජාත්‍යන්තර බාධකයන් මෙි අතර ප‍්‍රධානය. මෙි වන විටද බටහිර රටවල් රජයට එරෙහිව යුධ අපරාධ චෝදනා එල්ලකර තිබෙි. එංගලන්තයේ ලේබර් පක්ෂය මෙවර මැතිවරණයට ඉදිරිපත්වූයේ යුධ අපරාධ ගැන පරික්ෂණයක් පවත්වන බවට වූ අනිවාර්්‍ය වූ කොන්දේශි ඇතිවය. කොන්සර්වෙිටිවි පක්ෂයද යුධ අපරාධ චෝදනාව ලංකාවට එරෙහිව ඉදිිරිපත් කිරීම වැලැකිවිය නොහැක. එරට වෘත්තීය සමිති මෙන්ම දෙමල ප‍්‍රජාවද මෙම ප‍්‍රශ්ණයට බරපතල ලෙෂ වැදිහත් වී සිටිතිි. උතුර මර්ධනය කිරීම ජාත්‍යාන්තරව ඇති වු බලපැම ප‍්‍රභල වී ඇති බව මෙ අනුව අප වටහාගත යුතුය. මෙය ඉතාමත්ම බරපතල තත්වයකි. අනෙක් අතට මෙිවන විටත් ජාත්‍යාන්තර ගනුදෙනු රාශියක පැලී සිටින ආණ්්ඩුවට විවිධ කොන්දේශිි ඉදිිරිපත් කරමින් සිටී. මෙි අතර අය වැය පරතරය අඩුකිරීමට කෙරෙන බලපෑම ප‍්‍රධානය. මෙි නිසා ආණ්ඩුව පාඩු ලබන දේ අවම කරමින් අයවැය පරතරය අඩුකිරීමෙි උත්සහයක නිරතවී සිටින බව  ඉතා පැහැදිළිය. සුභසාධනවාදී රාජ්‍යයක් විසින් නොකල යුතු නමුත් මෙම ආණ්ඩුව මෙම කොන්දේශි වලට යටත්ව විශාල බදු බරක් ජනතාව මත පටවමින් සිටී.  මෙයට අමතරව සුභසාධනයන් කපා හැරීමද ආණ්ඩුවෙි සැලසුමට අයත්ය. උදාහරණයක් ලෙස දුමිරිය හා විදුලිබල මණ්ඩලය වැනි ආයතනවල මූලික ඉලක්කය වන්නේ ලාභ ලැබීම නොවෙි. එය ක‍්‍රියාත්මක වන්නේ ජනතා සුභසාධනය මුල්කරගෙන මෙන්ම පාඩු ලබන්නේ ජනතා සුභසාධනය පිණිස ය. එහෙත් මෙම ආණ්ඩුව මෙම කරුණ නිවැරදිව ග‍්‍රහණය කරගෙන නැත .

මෙි අනුව ඉන්දියානු ධනේශ්වරයේ නියෝජිතයා ලෙෂ ජනාධිපති රාජපක්ෂ තම ඉදිරි ගමන සැලසුමි කරණ බව පෙනේ. ඉන්දීයාවේ ධනේශ්වර දේශපාලනය තුල එරට සිවිල් සේවය ඉතා බලවත් කාර්ය භාරයක් ඉටු කරයි. බ‍්‍රහ්මණ පැලැන්තියේ සංස්ථාවක් ලෙස කි‍්‍රයාත්මක වන එය ඉන්දියානු ධනවාදය ගොඩනැගීම ඔවුන්ගේ ධර්මය බවට පත්කර තිබෙි. ඒ ආකාරයටම රාජපක්ෂ ජනාධිපතිවරයාද රාජ්‍ය නිලධාරි පැලැන්තිය හරහා තම ධනවාදී සැලැස්මට අනුව දැනටමත් තම වැඩ කටයුතු ආරමිභකර තිබෙි. මෙවර මැතිවරණයේදී ජනතා නියෝජිතයන් ලෙස තේරීපත් වූ සාමාජිකයින්ගෙන් සමන්විත අමාත්‍ය මණ්ඩලයට කිසියමි දෙයක් කල නොහැකි ආකාරයට අවුල්කර තිබෙි. අමාත්‍යාංශ ලබාදීමෙදි එය කලවමිකර ලබාදීමෙන්ම ඒ බව පැහැදිළිවෙි අනිත් අතට බොහෝ අමාත්‍යවරුන්ට ලබාදී තිබෙන්නේ ඔවුන්ට නොගැලපෙන අමාත්‍යාංශයන්ය. මෙි නිසා පත්කර ඇති බහුතරයක් ඇමතිවරු තමන්ගේ අමාත්‍යාංශයේ් කාර්්‍යයන් ගැන අවබොධයක් හෝ සවිඥඤ්ඤානක බවක් නැති තත්වයක් තුළ ජනාධිපතිවරයාට අමාත්‍යාංශ ලේකමිවරයා හරහා තම ප‍්‍රතිපත්ති මාලාව කි‍්‍රයාත්මක කිරීමට ඉඩ ෂලසාගෙන ඇත. ඉන්දියාවෙි පාලන ක‍්‍රමයද මෙි හා සමානය. මෙම වැඩ පිළිවෙල ඉන්දියාවෙි මෙහෙයවීමෙන් සිදුවන්නක් බවය පෙනී යන්නේ. පියවරෙන් පියවර ඉල්ලීමි දිනාගැනීමෙි ප‍්‍රතිපත්තියක් මත ද‍්‍රවිඩ ජාතික සන්ධානයට ද ආණ්ඩුව සමග සමිමුතියකට යන ලෙසට ඉන්දියාව කරණ බලපෑමද මෙම වැඩපිළිවෙලේ්ම තවත් කොටසකි.

 දේශපේ‍්‍රමී ඝෝෂාව මැද ජනාධිපති රාජපක්ෂගේ පාලණය විසින් 1977 දී ජේ ආර් ජයවර්ධන ආරමිභ කළ ධනවාදී සමාජ ආර්ථක වැඩ පිළිවෙල ඉදිරියට ගෙනයෑම තුළ එක්සත් ජාතික පක්ෂයද අර්බුධයට ලක්ව ඇත . රනිල් වික‍්‍රමසිංහ ජනතාවට සමීප නැති දුර්වල නායකයෙක් බව ෂත්‍යයක් වන නමුත් ඇත්ත අර්බුධය වනාහී වෙන යමක් නොව 77 දී ජේ ආර්  ජයවර්ධන කළ ආකාරයට විකල්ප සමාජ ආර්ථික වැඩපිළිවෙලක් රනිල්ට නොමැති වීමය. වෙනත් අයට නැතත්  මෙි පිළිබඳව මනා වැටහීමක් ඇති රනිල් වික‍්‍රමසිංහ රාජපක්ෂ ජනාධිපති සමග සමිමුතියක සිටතිී.

පැරණි වාමාංශික පක්ෂ මෙිවන විට සමාජ ප‍්‍රජාතන්ත‍්‍රවාදී වැඩපිළිවෙලකට නායකත්වය දීමෙි හැකියාව සමිපූර්ණයෙන්ම ක්ෂය කරගෙන ඇත. ඔවහූ අද ජනාධිපති රාජපක්ෂට සමාජ ප‍්‍රජාතන්ත‍්‍රවාදී සලුපිළි ඇන්දවීමෙි අසාර්ථක උත්සහයක නිරත වී සිටිති. කමිකරු පංතිය ප‍්‍රමුඛ පලල් වාමාංශකයින්ගෙන් රාජපක්ෂ පාලනයට එල්ලවන විරෝධයන් තෙතමාත්තු කීරිම වෙනුවෙන් වරප‍්‍රසාද හිමි වී ඇත .

ජෙනරාල් සරත්ෆොන්සේකා ප‍්‍රමුඛ ජනතා විමුක්ති පෙරමුණ නොසලකා හැරිය නොහැකි බලයක් අත්කරගෙන ඇත. ගුප්ත ස්වභාවයක් පෙනෙන ෆොන්සේකාට සමාජ ප‍්‍රජාතන්ත‍්‍රවාදී වැඩපිළිවෙලක් මත ඉදිරියට ගමන්කිරීමට සූදානමක් ඇතිබව පෙනෙන්නට නැත . සුලු ජනතාව ඇතුලු කලකිරීසිටින  ආන්ඩුපක්ෂයේ හා යූ එන් පියේ කොටස් ඒක රාශි කරගතහැකි සමාජ ප‍්‍රජාතන්ත‍්‍රවාදී වැඩ පිළිවලක් ඔහු පිටිපස සිටින ජනතා විමුක්ති පෙරමුණටද නැත . විශේෂයෙන්ම ද‍්‍රවිඩ ජනයා එක්සත් කරගැනීමට නමි සුලු ජාතික ප‍්‍රශ්ණය සමිබන්ධයෙන් මෙතෙක් ඔවුන් සිටි ස්ථාවරයේ වෙනසක් ඇතිකරගත යුතුවෙි. එහෙත් එවැන්නක් බලාපොරොත්තු විය නොහැක.. කෙසේ නමුත් රුඩිකල් සමාජ ප‍්‍රජාතන්තවාදී වැඩපිළිවෙලක් සහිත විජය කුමාරණතුංග වැනි නායකත්වයකට විශාල ඉඩකඩක් විවරවී තිබෙි.

Leave a comment

No comments yet.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s