දේශිය තක්කඩීන් සහ ජාත්යාන්තර තක්කඩීන්

පසුගිය දිනෙක රූපවාහිනියේ වැඩසටහනකට සහභාගී වූ ජෝතිපාලගේ දියණිය ජනතාධිකරණයට පැමිණිල්ලක් ඉදිපත් කරණු ලැබීය. මෙහිදී ඇගේ පැමිණිල්ලෙහි චූදිතයා වූයේ සිරස සුපිරිතරුවක් වන සුරේන්දා පෙරේරායි. ඇය පවසන ආකාරයට මොහු කිසිම ප්‍රකාශන හෝ බුද්ධිමය දේපල අයිතියකින් තොරව ජෝතිපාලයන්ගේ ගීත ඔහු විසින් නැවත ගායනා කර සීඩී තැටියක් නිකුත් කරණු ලැබ තිබේ. මීට පෙර අවස්ථාවකදී ප්‍රවීණ ගායන ශිල්ප ශිල්පිණියන් කිහිප දෙනෙකු විසින්ද මේ සුපිරි තරු තම ගීත ගායනා කරමින් මුදල් උපයනවාට තමන් විරුද්ධ බවට චෝදනා කලෝය. නමුත් මේ විරෝධතාවයන් තඹ සතේකට මායිම් නොකරන මේ සුපිරිතරු දිගින් දිගටම අනුන්ගේ ගීත ගායනා කරමින් මුදල් ඉපයීමේ ජාවාරමෙහි නිරත වී සිටින්නේ කිසිම හිරිකිතයකින් තොරවය.

මෙි පාදඩ තක්කඩි වැඩ සම්බන්ධයෙන් කිසිවෙකුත් කථා නොකරන්නේ අනුන්ගේ දේ හොයනවාට වඩා කරන්නට වැදගත් වැඩ තමන්ට තිබෙන බැවිනි. සිරස රූපවාහිනියෙන් ඇරුබි රියලිටි වැඩසටහන් කළාව ස්වර්ණවාහිනී මෙගා ස්ටාර් වැඩ සටහනත් සමග සම්පූර්ණයෙන්ම ජෝක් වීමෙන් අවසන් වූ පසු මේ සිරස දෙරණ ඇතුථ නාලිකා වලින් බිහිකළ සුපිරි තරු මෙලෙස අනුන්ගේ ගීත සොරකම් කරන තක්කඩීන් බවට පත්ව ඇත. තමන්ට කියා ගීත ගායනා කර ජනප්‍රිය වී මුදල් උපයන්නට ගියහොත් සෑහෙන කාලයක් කට්ට කන්නට සිදුවන නිසා මෙසේ තක්කඩි ලෙස අනුන්ගේ ගීත ගායනා කරමින් කීයක් හෝ උපයා ගන්නට මොවුන් උත්සහ කරන්නේ තම ජනප්‍රියතාවය කොපමණ කාලයක් පවතී දැයි තමන්ටවත් විස්වාසයක් නොමැති බැවිනි. ඒ නිසා මොනම ක්‍රමයකට හෝ කීයක් හරි හම්බකරගෙන ගෙයක් දොරක් සාදාගෙන කසාදයක් බැද අනියම් ඇසුරක් පටන් ගෙන සතුටින් කල් ගෙවීම මොවුන්ගේ ඒතායන පැතුමයි. ඉතින් මොවුනට අවැසි වන්නේ ජෝතිපාල වැනි සදානුස්මරණීය ගායකයෙකු වී ආතපාතක් නැති කරගන්නට නොව ආතල් එකේ කාගේ හෝ සිංදුවක් කියා ජීවත් වන්නටය. මොවුන් ප්‍රාර්ථනා කරණ මේ සාමකාමී ජීවිතය තර්ජනයට ලක් වනවාට මොවුන් බියය. ඇමෙරිකාව වැනි රටක මෙවැනි සුපිරි තරු අයිඩොල් වැඩසටහන් හරහා බිහිවූ පසු ඔවුන්ව අවශෝෂණය කර ගන්නට එරට සංගීතය කර්මාන්තයක් ලෙස වර්ධනය වී තිබෙන නිසා ගැටලුවක් ඇති වන්නේ නැත. නමුත් ලංකාවේ දී මාධ්‍ය මුදලාලිලා විසින් තමන්ට ඇති  පදම් ලේ උරා බීමෙන් පසුව කූඩැල්ලා ඉවත යන්නා සේ මේ සුපිරි තරු ඇති පදම් විකුණ ගත්තාට පසු අත්හැර දමනනු ලබයි. මාධ්‍ය මගින් තරු බවට පත් කළ මේ සිංදු කාරයින්ට ඉන්පසු ආතපාතක් නැතිව යයි. සාමාන්‍යයෙන් මයිකල් ජැක්සන් බ්‍රීට්නි ෂකීරා වැනි ගායක ගායිකාවන් යනු එක් රැයකින් සුපිරිතරු බවට පත් වූවෝ නොවෙති. ඔවුන් ක්‍රමානුකූලව තම කුසලතාවයන් වර්ධනය කර ගනිමින් ක්‍රමක්‍රමයෙන් තරු බවට පත් වූ අය වෙති. මේ නිසා මොවුන්ගේ වෘත්තීයභාවය තර්ජනයට ලක්වීමේ ඉඩකඩ පවතින්නේ හරිම අඩුවෙනි.

නමුත් අපේ රටේ බිහිවු මේ බ්‍රෙයිලර් වර්ගයේ සුපිරි තරු මෙලෙස තක්කඩීන් වනවා හැරුන විට වෙන කුමක් නම් කරන්නද? මොවුන්ටත් වඩා භයානකම සිංදුකාර තක්කඩීන් වන්නේ ඉරාජ් වර්ගයේ සිංදුකාරයින්ය. මොවුන් ගෙඩි පිටින්ම බටහිර ගීත සහ ගී තනු සොරා ගෙන තමන්ගේ නිර්මාණ සේ ඉදිර්පත් කරයි. ඇත්තටම මේ මහා තක්කඩි වැඩය. භාතියලාගේ සිට ඉරාජ් දක්වා නව පරපුරේ බොහෝ තක්කඩ් සිංදු කාරයින් මුදල් උපයන්නේ මේ ආකාරටය. ඉතා අමාරුවෙන් වෙනත් රටක සංගීතඥයෙතු විසින් නිර්මාණය කරණු ලැබූ තනු මොවුන් කිසිම හිරිකිතයකින් තොරව සොරා ගෙන තමන්ගේ ඒවා මෙන් ඉදිරිපත් කරමින් සිටියි. නව පරපුරේ හිපොප් ආර්.ඇම්.බී රැප් ලෙස කරලියට එන නිර්මාණ යනු බටහිරින් සොරා ගන්නා ලද නිරිමාණයන්ය. සුරේන්දාලා දේශීය හොරු වද්දී ඉරාජ්ලා ජාත්‍යන්තර හොරු බවට පත්වන්නේ මේ ආකාරයෙනි. සංගීතය ඉක්මනින් මුදල් උපයා ගතහැකි බිසිනස් එකක් බවට පත් කරගෙන තිබෙන නිසා ලංකාවේ බිහිවන්නේ සංගීතඥයන් හෝ ගායකයන් නොව නිකමිම නිකම් සිංදුකාරයින්ය. මේ සිංදුකාරයින්ගේ අරමුණ වන්නේ ඉක්මනින් මුදල් උපයාගෙන ඉක්මනින් පොහොසත් වීමය.

දැන් දැන් සංගීත ප්‍රසංග විශේෂයෙන්ම ගෘහස්ථ සංගීත ප්‍රසංග යනු අරමුදල් වලට ආධාර උපයාගන්නා ව්‍යපෘති පමණක් බවට පත්ව තිබේ. ප්‍රසංගය ඇත්තටම නරඹන්නට පැමිණෙන ප්‍රේක්ශකයා සංගීත කණ්ඩායම සහ ගායකයා අතර බෙදුමි ඉර කිසිම රසඥතාවයක් නැති මුදලාලිලා හා දේශපාලකයින් විසින් ආක්‍රමණය කිරීම නිසා සංගීත ප්‍රසංග යනු මැරතන් ධාවනයන් බවට පත්ව තිබේ හැමෝම බලන්නේ ඉක්මනින් සිංදුකියා ඉක්මනින් මාරුවන්නටය. මේ නිසා දැන් සංගීත ප්‍රසංගයක් නැරඹීම අපට ලබා දෙන්නේ සුසන්තිකා මීටර් සියය දුවන විට අපට දැනෙන හැගීමමය.

තවත් සිංදුකාරයින් පිරිසක් රජතුමාට ප්‍රශස්ති ගායනා කිරීමෙන් තම පැවැත්ම තහවුරු කර ගනිද්දී  මෙලෙස සොරුන් තක්කඩීන් ගීත මංකොල්ලකාරයින් බිහිවීම අරුමයක් වන්නේ නැත. සංගීතය කර්මාන්තයක් ලෙස වර්ධනය වී නොමැති අංගවිකල ධනවාදයක් ක්‍රීයාත්මක අප වැනි රටක් සුරේන්දාලාට ජෝතිගේ ගීත ගායනා කර කීයක් හරි සොරා ගැනීමේ තක්කඩ්නම් කරනවා හැරෙන්නට වෙන කරන්නට දෙයක් නැත. ඇමෙරිකානු ජනතාව මයිකල් ජැක්සන් ගෙන් පසු ෂැගී කෙනෙකු විනා තවත් මයිකල් ජැක්සන් කෙනෙකු ප්‍රාර්ථනා කළේ නැත. නමුත් අපේ රටේ ජනතාව ජෝතිපාලගෙන් පසුව ජෝතිපාලට වඩා වූ යමෙකු සුරේන්දාගෙන් ප්‍රාර්ථනා කළ නිසා අපට හිමි වන්නේ විකෘතියක් පමණි. මෙය සංගීතයට පමණක් අදාල ගැටලුවක්ද වන්නේ නැත. ජනතාව මහින්ද රාජපක්ෂ වෙනුවට මහින්ද රාජපක්ෂට වඩා යමෙකු සොයනවා යැයි සජිත් ප්‍රේමදාස හිතන නිසා ඔහු මහින්දටත් වඩා මහින්ද කෙනෙකු වන්නට උත්සහා ගනිමින් සිටියි. ලංකාවේ ශ්‍රාවකයා ජෝතිගේ ගීත සුරේන්දාගේ හඩින් අසන්නට ආසකරණ පරිද්දෙන් රෝසි සේනානායකලා සජිත් තුලින් තවත් මහින්ද කෙනෙකු ප්‍රාර්ථනා කිරීම අහම්බයක් නොවේ.

Leave a comment

No comments yet.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s