සතුටු වෙයල්ලා ග්රීපස් යකා මිය ගිහින්

 

මේ දිනවල රටේ වඩාත් කථාබහට ලක්වූ මාතෘකා අතර ග්‍රීස් යකාට හිමි වන්නේ ප්‍රබල ස්ථානයකි. රත්නපුර කහවත්ත ප්‍රදේශයේ වයස් ගත කාන්තාවන් අභිරහස් ලෙස ඝාතනය කිරීමෙන් කරළියට පැමිණි ග්‍රීස්යකා භූමිකාව අද වන විට රටේ සෑම අස්සක් මුල්ලකම කථා කරණ ප්‍රධානතම මාතෘකාව බවට පත්ව ඇත. කහවත්තේ ඝාතනයන් යනු එකිනෙකට සම්බන්ධයක් නැති හුදකලා ඝාතනයන් බව සාක්ෂි මගින් තහවුරු වුවද ජනතාව කීවේ මේ සියලු ඝාතන අද්භූත බලවෙිග හෝ ග්‍රීස් යකා නමින් සිදු කරනු ලබන සංවිධානාත්මක අපරාධයන් වන බවය. මේ නිසාම තරුණයන් දෙදෙනෙකුට අකාලයේ සිය ජීවිතයෙන් වන්දි ගෙවන්ට සුදුවූ බවටද වාර්ථා විය. මේ ග්‍රීස් යකා සම්බන්ධයෙන් කරළියේ මතු වූ විවිධ කතිකාවන් අතරින් කිහිපයකි.

හපුතලේ ප්‍රදේශයේ වතුකම්කරුවන් පිරිසක් විසින් ග්‍රීස් යකුන් යැයි සක කළ පුද්ගලයින් දෙදෙනෙකුට පහරදීම හේතුවෙන් ඔවුන් දෙදෙනා මියගොස් ඇති බව වාර්තාවේ.

හපුතලේ තොටලාගල වතුයායේදී මෙම සිදුවීම සිදුව තිබේ. කම්කරුවන් ප්‍රචණ්ඩකාරීව හැසිරීම හේතුවෙන් එම ස්ථානයට පැමිණි පොලිස් නිලධාරීන්ටද ඔවුන් පාලනය කර ගත නොහැකිවී ඇත.

මේ අතර හපුතලේ වතුයායේ කම්කරුවන් පිරිසක් වත්තට පැමිණි පුද්ගලයකු ගසක බැද පහරදී ඇත. එම සිද්ධිය ජංගම දුරකථනයකින් වීඩියෝ කළ පුද්ගලයකු සහ එම ස්ථානයට ගිය පොලිස් නිලධාරියකුද කම්කරුවන්ගේ පහරකෑමට ලක්ව ඇත.

කන්තලේ රජ ඇළ ප‍්‍රදේශයේ තරුණියක් හමුවීමට රාත‍්‍රි කාලයේ නිවස අසලට ගිය පෙම්වතෙකුට ගී‍්‍රස් යකෙකු යැයි බියවී පහරදීමේ සිද්ධියක් කන්තලේ පොලිසියෙන් වාර්තා වේ.

කන්තලේ නගරයේ ලීලාරත්න මාවතේ තරුණියන් සිටින නිවසක් අසල ජනේලය ළඟ රාත‍්‍රියේ පුද්ගලයකු ගැවසෙනු දුටු නිවැසියන් කෑ ගසා ඔහු අල්ලා ගැනීමට සැරසෙද්දී එම තැනැත්තා පලාගොස් ඇත.

එලෙස පලාගිය පුද්ගලයා පිළිබඳව තොරතුරු හෙළිකර ගැනීමට එම ප‍්‍රදේශවාසීන් සමත්වී ඇති අතර පසුව එම තොරතුරු පොලිසියට ද ලබාදී තිබේ.

පොලිසිය සැකකරුගේ නිවසට ගිය ද ඔහු අල්ලා ගැනීමට නොහැකිවී ඇත.

සැකකරු පසුදා සිය පියා ද සමගින් පොලිසියට ගොස් භාරවී පවසා ඇත්තේ තමා පෙම්වතියට ඇගේ නිවස අසල රේල් පාරට එන ලෙස දුරකථන ඇමතුමක් දී ඇය හමුවීමට වත්තක් මැදින් ගමන් කරද්දී තමා ගී‍්‍රස් යකා යැයි සිතා එහි ප‍්‍රදේශවාසීන් අල්ලා ගැනීමට සැරසුන බවත්, ඊට බියවී තමා පැන ගිය බවයි.

පොලිසිය සිද්ධිය අවබොධකර ගැනීමෙන් පසුව සැකකරුට අවවාද කර මුදා හැර තිබේ.

මෙම සිද්ධියට මුහුණදී ඇත්තේ ති‍්‍රරෝද රථ රියදුරෙකි.

මේ දිනවල රට පුරා ජනතාව භීයට පත්කරමින් සැඟවී සිටින ග්‍රීස් යකා රාජපක්ෂ ජනාධිපතිවරයාගේ අවශ්‍යතාවයක් මත ජනතාව භියට පත්කරමින් සිටින බව ජනතා විමුක්ති පෙරමුණේ ප්‍රචාරක ලේකම් විජිත හෙරත් මහතා පවසයි.

පසුගියදා පාර්ලිමේන්තුව හමුවේ ප්‍රකාශ කළේ ජනතාවට ග්‍රීස් යකා පෙන්වමින් රාජපක්ෂ දුටුගැමුණු රජතුමාගේ කඩුව සොයමින් සිටින බවයි.

දුටුගැමුණු රජුගේ කඩුව ලැබුනහොත් එය දිර්ඝ කාලින බලයේ සිටිමට හැකියාවක් ලැබෙන බවට පවතින විශ්වාසය හෙතුවෙන් රාජපක්ෂ ජනාධිපතිවරයාගේ හෙංචයියන් පිරිසක් මෙම ක්‍රියාවලියේ යෙදි සිටින බවටද ඔහු චොදනා කර සිටියා.

මේ අතර මහියංගනයට ආසන්න නාගදීප වැවේ මේ දිනවල විශාල වලක් හාරමින් මෙම කඩුව සොයන බවද ඔහු සදහන් කළා.

 මේ දිනවල “ග්‍රීස්‌ යක්‌කු” වශයෙන් ප්‍රසිද්ධියට පත් සල්ලාලයන් ගැන රටේ තැන තැන කතා පවතී. ඇඟ පුරා ග්‍රීස්‌ තවරාගත් මේ සල්ලාලයෝ යට ඇඳුමකින් පමණක්‌ සැරසී රාත්‍රී කාලයේදී හෝ පාන්දර යාමයේදී කැලෑමන්ඩිවලින් මතුවී කාන්තාවන් වැළඳ ගත්තෝය; සිප ගත්තෝය; සිරුරු මඬින්නෝය යනුවෙන්ද කතන්දර පවතී. මේ යකා ගැහැනුන් වැළඳ ගැනීමටත් පෙර ඇතැම් අසරණ නූගත් ගැහැනුන්ගේ හදවත් විසින් ඒ යකුන් වැළඳගැනීම නිසා වතුකරයේ තේ කැඩීම නැවැතී ඇත. යකා එන බවට පෙර සූදානමක්‌ වතුකර වාසීන්ගේ හිත් තුළට පිවිස ඇති හෙයින්a තේ වතුවල වැඩට යැමෙන් වතුකර වාසීහු වැළකෙති. ග්‍රීස්‌ යකා යනු අල්ඛයිඩා සංවිධානය හා සමාන සංකල්පයකි. ඕනෑම අන්තවාදී ඉස්‌ලාමිකයන් කිහිපදෙනකුම ඇමරිකාවට එරෙහිව බෝම්බයක්‌ පත්තු කිරීමට දායක වීමෙන් අල් ඛයිඩා ශාඛාවක්‌ පිහිටුවා ගත හැකිය. මෙසේම ඕනෑම වනචරයකු යට ඇඳුමක්‌ පමණක්‌ ඇඳ ඇඟ පුරා ග්‍රීස්‌, කලුතෙල් හෝ පොල්තෙල් තවරා ගැනීමෙන් ග්‍රීස්‌ යකකු විය හැකිය. මේ යකා පලවා හැරීමට අවශ්‍ය වන එකම සාධකය 2Ù2 ප්‍රමාණයේ පොල්ලක්‌ පමණි. එම පොල්ල දෑත බදා ග්‍රීස්‌ යකාගේ පිට මතට හෙළීමෙන් සියලු ප්‍රශ්න නිරාකරණය කර ගත හැකි වන්නේය. යකකු පැරදවීම සඳහා 2×2 ප්‍රමාණයේ පොල්ලකට අමතරව හිතේ හයියද තිබිය යුතුය. මේ ආයුධ ඇතිව මගට බසින්නාට යකුන් එකා පිට එකා බිම දැමීමට හැකි වනවා ඇත.

 ග්‍රීස් යකා හෙවත් පවතින සමාජ ක්‍රමයට අභියෝග කරණ පොදු සතුරෙකු නිසාවෙන් සාමාන්‍ය ජන ජීවිතය අවුල්ව තිබෙන බව මේ සියලු කතිකාවන් මගින් අපට තහවුරු වේ. මේ ග්‍රීස් යකා සම්බන්ධයෙන් මේ තරම් වූ භීතිකාවක් රටතුල නිර්මාණය වන්නේ හා ජනතාව මේ සම්බනධයෙන් මේ තරම් කතාබස් කරන්නේ මන්ද යන්න සම්බන්ධයෙන් දෙවරක් සිතා බැලිය යුතුය. මේ වන විටත් ග්‍රීස් යකා දුටු තැන මරා දැමිය යුතු යක්ෂයෙකු ලෙස හදුන්වා දෙමින් සිටියි. ඉහත කථාවන් අතර දිවයින කතු වැකියේ සදහන් වන අන්දමට ග්‍රීස් යකා පලවා හිරින්නට අවශ්‍ය වන්නේ දෙකේ දෙකේ පොල්ලක් සහ හිතේ හයිය. පමණි ලංකාවේ ජාතික පුවත් පතක කතුවරයෙකු යෝජනා කරණ මේ අනිසි වනචාරී යුක්තිය ඉෂ්ඨකිරීම සම්බන්ධයෙන් මදක් සිතා බැලිය යුතුය. ඔහු මේ යෝජනා කරන්නේ බවුන්ටි කිලර්ස් වර්ගයේ යෝජනාවක් උචිත වන්නේ ඇසට ඇසක් දතට දතක් නමි වු න්‍යාය ක්‍රියාත්මක වූ ග්‍රෝතික සමාජයකට විණා නුතන ප්‍රජාතාන්ත්‍රික සමාජයකට නම් නොවේ.

ඇමෙරිනාවේ මුල්ම ජනාවාස පිහිට වූ යුගයේ එහි ක්‍රියාත්මක වූයේ මේ බවුන්ටි කිලර් ක්‍රමයයි. එනමි එකල එම ප්‍රදේශ පාලනය කළ ෂෙරිෆ් වරයාට එම සමාජයේ වෙසෙන දාාමරිකයන් මෙල්ලකර ගත නොහැකි වූ කළ ඔහු විසින් දැන්වීමකින් ප්‍රදර්ශණය කරන්නේ එම පුද්ගලයා මරා හෝ පණපිටින් රැගෙන එන අයෙකුට ත්‍යාගයක් පිරිනමන බවයි. මේ නිසා ත්‍යාගය ලබා ගන්නට කෙසේ හෝ අදාල පුද්ගලයා ඝාතනය කර ෂෙරිෆ්වරයා හමුවට ඉදිරිපත් කර ත්‍යාග මුදල ලබා ගන්නට එම සමාජයේ පුරවැසියන් හුරු වී සිටියෝය. මෙම බවුන්ටි කිලර්ස් ක්‍රමය පසු කාලීනව ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය ස්ථාපිත වීමත් සමගම අභාවයට යනු ලැබීය. පසුව විධිමත් නෛතික රාමුවක් හා ආයතන පද්දතියක් පොලීසිය අධිකරණය වැනි ආයතන බිහි වීමත් සමගම වරදකරුවන්ට දඩුවම් දීමේ ක්‍රමවේදය විධිමත් භාවයට පත්කරණු ලැබීය.

බවුන්ට් කිලර්ස් යුගයෙන් එපිට ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී සමාජයක ජීවත් වන පුරවැසියන් වන අපට දිවයින කතුවරයා යෝජනා කරන්නේ සැක කරුවන් දෙකේ දෙකේ පොලුවලින් ගසා මරා දමන්නට කියාය. යුක්තිය ඉෂ්ඨ වීම යනු ජනතාව නීතිය අතට ගැනීම නොව වරදකරුවන්ට දඩුවම් පැමිණ වීම බව මේ වන විටත් දිවයින කතුවරයා නොදැන සිටීම කණගාටුවට කරුණකි.

අනෙක් අතට මේ ග්‍රීස් යකුන් කරළියට පැමිණිමෙන් අප අවබෝධ කර ගත යුතු  යථාර්තය වන්නේ කුමක්ද? යුද්ධය පැවති සමයේ ජනතාව ප්‍රකාශ කළ ප්‍රධාන තර්කයක් වූයේ කොළඹ බෝමිබ පිපිරෙණ නිසා ජන ජීවිතය තර්ජනයට ලක්ව ඇති බවයි. මේ නිසා ජනතාව සුවෙච්ඡාවෙන් නිවෙස් වලට ගාල් වූහ. අවසානයේ මිනිස් ජීවිත දස දහස් ගණක් විනාශයට පත් කරමින් යුද්ධය අවසන් විය. යුද්ධය අවසාන වූ මොහොතේ ආණ්ඩුව ප්‍රකාශ කලේ දැන් කිසි ප්‍රශ්ණයක් නොමැති බවයි.දැන් යළිත් ග්‍රීස් යකෙකු නිසාවෙන් ජන ජීවිතය මහත් අවුලකට පත්ව තිබේ. මෙතරම් ආරක්ෂාවක් තිබෙනවා යැයි කියන රටක ග්‍රීස් යකෙකු නිසා ජනතාව අවුලට පත්ව ඇත.

ජනතා විමුක්ති පෙරමුණ ඕනෑම ප්‍රශ්ණයක් සම්බන්ධයෙන් මතයක් ඉදිරිපත් කරණු ලබන නිසා මේ ග්‍රීස් යකා සම්බන්ධයෙන් ඔවුන් ඉදිරිපත් කලේ රාජපක්ෂ හා දුටු ගැමුණුගේ කඩුව සෙවීම සම්බන්ධයෙන් වූ මතවාදයකි. සමාන්‍යයෙන් ඇත්තටම දේශපාලනය කරණ දාර්ශණික පක්ෂයක් සාමාන්‍යයෙන් සිදුවන හැම දෙයක් සමබන්ධයෙන්ම අදහස් ප්‍රකාශ කරනු ලබන්නේ නැත. මේ ග්‍රීස් යකා සම්බන්ධ කථාව පිළිබදව සම්පූර්ණ වගකීම පවතින්නේ පොලිස් දෙපාර්ථමේන්තුවටය. නීතිය ක්‍රීයාත්මක කිරීම භාරකර ඇත්තේ පොලීසියට වන බැවින් වරදකරුවන් සොයා අධිකරණයට ඉදිරිපත් කර දඩුවම් ලබා දීමේ සම්පූර්ණ වගකීම පැවරෙනනේ ඔවුන් වෙතය. මේ නිසා දේශපාලන පක්ෂයකට ග්‍රීස් යකුන් පිළිබද මත ඉදිරිපත් කරණවාට වඩා රටේ දේශපාලන ප්‍රශ්ණ සම්බන්ධයෙන් වඩාත් සවිඥාණික වීමේ වගකීමක් පවතින බව අවධාරණය කළ යුතුය.

අවසානයේ මේ සතුරා මරා දැමීමේ ක්‍රමවෙිදය ඔස්සේ අහිංසකයින් දෙදෙනෙකුගේ ජීවිත බිල්ලට ගෙන ඇත. මේ සැකකරුවන් දෙදෙනා මෙයට වගකිව යුතු යැයි සිතමු එසේ නම් ඔවුනට දඩුවම් කිරීමේ බලය හිමිවන්නේ අධිකරණයටය. මෙලෙස ජනතාව නීතිය අතට ගෙන මිනිසුන් මරා දැමීමත් පොලුවලින් තඩිබා සැකකරුවන් මරාදමන්නට ජාතික පුවත් පත් කතුවරුන් අනුබල දීමත් මගින් සුදුවන්නේ රටේ නීතිය හා ආධිපත්‍ය තව තවත් ජෝක් එකක් වීම පමණි. ටෙලිකොම් සමාගමේ යකඩ විකිණීම සම්බන්ධ වංචාවකට සැක කෙරෙන ස්වාධීන රූපවාහිනියේ අධ්‍යක්ෂක වරයෙකු වන සුදර්මන් රදලියගොඩ මහතා ගෝඨාභය රාජපක්ෂ මහතා මුණ ගැසීම සම්බන්ධයෙන් අප සදාචාරාත්මක ආකාරයෙන් මේ කැත වැඩයයි කියන්නේ නැත. සුදර්මන්ට ගෝඨාභය මුණ ගැසීමට තිබෙන අයිතිය සේම ඔහු ඇත්තටම යකඩ සොරකම් කලා නම් ඔවුට පොදු දේපල අයතා පරිහරණයට විරුද්ධව නඩු පවරා දඩුවම් ලබාදීමේ යුක්තිය ඉෂ්ඨවීම පමණක් අප බලාපොරොත්තු වන්නෙමු. ග්‍රීස් යකුන්ට දෙකේ දෙකේ පොලු වලින් තඩිබාන්ට යෝජනා කරණ දිවයින කතුවරයා සුදර්මන්ලාට හෙජිං ගිවිසුම් ගැසූ අයට හොර සිමෙන්ති ගෙන්වන අයට මෙලෙස තඩිබාන්න යැයි ජනතාවට යෝජනා නොකරන්නේ ඔහු දවල් බතට අරලිය ගහ මැදුරට පිය මනින නිසා වන්නට පුලුවන. අපි ග්‍රීස් යකුන්ට සේම සුදර්මන්ලාටත් දෙකේ දෙකේ පොලු වලින් දඩුවම් කරනවාට විරුද්ධය. අප ඉල්ලා සිටින්නේ මේ සියල්ලන්ටම සමාන ආකාරයට අධිකරණයන් මගින් දඩුවම් පමුණුවන ලෙසය.

නීතිය සහ ආධිපත්‍ය නිවරදිව තහවුරු වූ පසු ග්‍රීස් යක්කුනට සේම සුදර්මන්ලාටත් සොරකම් කරන්නට නොහැකි වන බව පැහැදිලිය.

මේ නිසා සමාජය පවතින සමාජයට වඩා යහපත් සමාජයක් බවට පත් කරන්නට පොලු වලට නොහැකි බව අප විස්වාස කරන්නෙමු. සමාජයක් තුල යකුන් භූතයන් සොරුන් වංචාකාරයන් ග්‍රීස් යකුන් බිහි වන්නේ සමාජයේ ඉහල සිට පහලටම ක්‍රමවේදය අවුල් වූ විටය මේ නිසා මුල්න්ම කළ යුත්තේ සමාජයක් ක්‍රමානුකූලව වර්ධනය කිරීමය. බෝමිබ නොපිරෙන සමාජයක තව දුරටත් ජනතාවට බියෙන් සැකයෙන් ජීවත් වන්නට සිදුව තිබෙන්නේ සමාජයේ මහා අනෙකා අවුලට පත්ව ඇති බැවිනි. ඉතින් මේ අවුල නොලිහා කොතරම් ග්‍රීස් යකුන් ප්‍රමාණයක් පොලුවලින් පහරදී දරා දැමුවත් අත්වන ප්‍රතිඑලයක් නොමැත.

 

 

 

2 Comments

  1. 100% එකඟයි.

  2. දැන් ඉතිං බඩු මිල අමතක කරවන්න වෙන මගුලක් නිර්මානය කරන්න වෙයි එහෙනම්


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s